• 18 January 2022
  • Inspiratie
  • 2 minuten

Achterstevoren naar je werk

De wekker op je smartphone na twee keer snoozen uitzetten, twintig push ups, de douche in, de badkamer uit, met een broodje in je hand wegrijden én voor je het kantoor binnen loopt alvast de eerste mailtjes op je telefoon checken. Routine: het vertrouwde gevoel van áltijd hetzelfde.

Aan de ene kant fijn, omdat je weet wat je kunt verwachten en over bepaalde zaken niet na hoeft te denken. Aan de andere kant eentonig, saai en een tikje voorspelbaar. Je weet immers al op maandag hoe de vrijdag er uit gaat zien. Niet heel spannend, toch?

Vaak zijn routine en het hebben van een werkende volgorde voor alles wat je doet de beste aanpak. Helemaal als het succes, een mooi resultaat en een tevreden klant oplevert. De smaak naar meer met hetzelfde trucje ligt, vrij logisch, op de loer. Never change a winning team, toch?

Hier moeten we oppassen. Want zelfs de meest succesvolle routine slijt uiteindelijk langzaam maar zeker tot méér van hetzelfde. En dan kan die succesvolle formule die al sinds jaar en dag werkt ineens een beetje muf aanvoelen. En op dat moment weet je dat het tijd is voor verandering. Zeker als dit alles van toepassing is op je bussiness.

Misschien stuur je morgen wel een klantmail met een ander lettertype. Een fris nieuw achtergrondkleurtje of – als we echt heel gek doen – een rondje nieuwe fotografie. Albert Einsteins oneliner vat eigenlijk het beste samen waarom té veel routine nooit goed is: ‘insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results’.

Het is inderdaad gekkenwerk wanneer je ook met frisse, modern, gedurfde on- en offline reclame proactief mensen kunt raken. Helemaal in de wereld van vandaag, waar nieuwe technische ontwikkelingen het out-of-the-box-denken een enorme boost geven, is anders denken én doen nu makkelijker dan ooit. De mogelijkheden zijn er, en het zijn er veel!

Probeer daarom eens wat anders. Vergeet gebaande paden. Breek met routines. Organiseer eens een staande vergadering. Maak van je maandelijkse DM brief een e-mailing met videocontent. En vertel een verhaal in plaats van een mededeling.

Wil je een keer uit de comfort zone en lekker babbelen over retargeting, videocontent, sales genererende direct marketing, storytelling of wil je even brainstormen over je huidige en gewenste positionering? Loop dan eens achterstevoren naar ons kantoor. Duurt wat langer, maar dan zie je wél meer van wat je eerst niet zag. Wij en Albert zullen trots op je zijn.