• 20 May 2021
  • Nieuws
  • 8 minuten

Branding: zo geven wij merken een gezicht

Goede branding geeft in één oogopslag weer wat je als bedrijf te bieden hebt. Door een stevige merkidentiteit, een sprekend logo, een opvallende vormgeving of een website die staat als een huis zorg je voor een gegarandeerd stukje herkenbaarheid en vertrouwen bij klanten. En het creeëren van die herkenbaarheid, daar zijn wij specialist in.

Dit doen we bijvoorbeeld door:

  • Merkposities op papier te zetten
  • Namen voor bedrijven en producten te bedenken
  • Unieke logo’s te maken
  • Bedrijven te voorzien van passende vormgeving
  • Te zorgen dat alle merkuitingen op elkaar afgestemd zijn
  • Rakende websites, folders, affiches en meer te maken

Hieronder zie je enkele bijzondere bedrijven waarvoor we als on- en offline team voor aan de slag mochten met de branding. Zo gingen we aan de slag voor de data-experts van Antheon en Bravinci, die we ondanks hun raakvlakken toch een eigen identiteit gaven. Tevens werkten we voor Shopping Mijdrecht, dankzij ons bekend als ‘Mijdrecht Dorp’. Maar we gingen ook aan de slag voor sportscholen, ICT-bedrijven en verzekeraars. Lees de voorbeelden, bekijk wat we gemaakt hebben en raak geïnspireerd!

Wil je direct weten wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Laten we dan beginnen met kennismaken en direct brainstormen. Vrijblijvend natuurlijk!

Antheon

Het in Amsterdam gevestigde Antheon analyseert en verzamelt data van bedrijven en zet dat vervolgens om in relevante informatie en voorspellingen. Voor Antheon ontwikkelden we een logo  waarin de vormgeving net als data bestaat uit allemaal losse ‘puzzelstukjes’ die ook weer een vloeiend geheel vormen. Ook in de rest van de huisstijl hebben we dit doorgevoerd.

Met onze redesign van het logo als uitgangspunt zijn we aan de slag gegaan met het bouwen van een website waarop vormen en onderdelen in elkaar over lijken te lopen, als een soort constante ‘dataflow’. Door de ruime indeling van de pagina’s en de beknopte en heldere kopij heeft de website een frisse en overzichtelijke uitstraling. Precies zoals je van een bedrijf dat data inzichtelijk maakt zou verwachten!

Bravinci

Bravinci biedt heldere inzichten in de data van bedrijven, zodat er nóg beter gepresteerd kan worden. Bravinci was als gloednieuwe onderneming opzoek naar een allround communicatiepartner die ze kon voorzien in een sprekend logo en passende vormgeving. Dat logo en die vormgeving moesten vervolgens meteen ingegoten worden in de nog te bouwen website, zodat Bravinci haar activiteiten kon starten met een goede marketingbasis.

In de wereld van data hangt alles samen. Er is geen begin of eind, maar alleen maar continuïteit. In het logo van Bravinci, dat bijna Escher-achtige trekken heeft, is dit ook goed te zien. Waar het logo zo kunstig is, is de site juist heel helder en overzichtelijk. Data is voor veel mensen misschien een mysterie, maar de communicatie over data van Bravinci moet dit absoluut niet zijn. Het is de bedoeling dat Bravinci het werk doet, en de klant alleen maar heldere inzichten heeft. Zo weet iedereen die samenwerkt met Bravinci precies waar hij/zij aan toe is!

Fight Academy Amstelveen

Voor boksen, kickboksen en Braziliaans jiu jitsu kan je terecht bij Fight Academy Amstelveen. Oprichters Peter en Lars maken zich hard voor toegankelijke vechtsportlessen, voor jong en oud. Ervaren én onervaren.

Op zoek naar een nieuwe naam en logo voor hun sportschool kwamen boksfanaten Peter en Lars bij Team Switch terecht. Naast het logo mochten ook de aankleding van het pand én de sportruimtes een andere uitstraling krijgen. Die uitdaging gingen we graag aan!

Na een brainstorm en goed gesprek kwamen we uit bij de naam Fight Academy Amstelveen. Een naam die past bij een plek waar jong & oud verschillende vechtsporten leren kennen en de professionals keihard werken aan verbetering. Het strakke logo dat we hebben ontworpen straalt echt kracht en energie uit. De kleuren en de kruisjes uit het logo zijn afgeleid van het wapen van de gemeente Amstelveen. Het logo is terug te vinden aan de buitenkant van het pand, maar ook zeker aan de binnenkant. Bekijk hieronder alle uitingen die we maakten.

Flyct

Flyct claimt schade voor rechtsbijstand, particulieren en werkgevers. Dit doen zij altijd rechtvaardig, betrouwbaar, betrokken en met een flinke dosis lef.

Twee bedrijven gespecialiseerd in letselschade bundelen hun krachten. Voortaan gaan Korevaar van Dijk en Europrotector, verder als één bedrijf. Dat brengt de nodige veranderingen met zich mee. Om te beginnen is er de keuze gemaakt om voor een geheel nieuwe naam te gaan. Team Switch werd uitgenodigd om te adviseren op het gebied van het merk-DNA en de positionering van dit nieuwe merk.

Team Switch zat aan tafel om het merk-DNA en de positionering helder te krijgen. Hieruit volgde een voorstel voor een bijpassende naam. Nadat dit positief werd ontvangen bij de organisatie is de vertaalslag gemaakt naar de uitwerking. Dit begon met een logo, maar hierna zijn ook alle on- en offline middelen onder handen genomen. Ook hebben we een bijdrage geleverd aan de interne campagne en in de externe communicatie aan de transitieperiode.

Infield ICT

Infield ICT maakt complexe IT overzichtelijk en zorgt daarmee dat werknemers naadloos kunnen samenwerken, hoe groot het bedrijf ook is. Die insteek moest vertaald worden naar een nieuwe huisstijl en frisse website, waardoor de potentiële klant direct overtuigd wordt om de samenwerking aan te gaan met Infield ICT.

Met de kernwaarden van Infield ICT nog eens goed op papier gezet, ontwierpen we een logo waar niet alleen de ‘I’ van Infield in terugkeert, maar waarin ook de vele kanten van ICT samenkomen op één punt. Bijgaand ontwierpen we ook een custom lettertype om de identiteit van Infield nog beter weer te geven. Met veel input van het logo en de huisstijl zijn we vervolgens aan de slag gegaan met het ontwerpen en bouwen van een overzichtelijke website waarop de vele expertises van Infield ICT helder aan bod komen.

Mijdrecht Dorp

Het centrum van Mijdrecht, destijds bekend als “Shopping Mijdrecht” merkte steeds vaker dat er strijd was met de bekende internetwinkels en met bijvoorbeeld een winkelcentrum in Amstelveen. Het was zaak dat de winkels in het dorp beter op de kaart werden gezet, met aan ons de vraag om een nieuwe en eigentijdse uitstraling die past bij de gezelligheid  van Mijdrecht.

De naam Shopping Mijdrecht vonden we niet geheel passen bij de persoonlijke aandacht en het dorpse karakter van Mijdrecht, daarom bedachten we de naam ‘Mijdrecht Dorp’. Het past perfect bij het gezellige dorpscentrum. Naast de naam is er ook gewerkt aan een nieuw logo en een vernieuwde website. Het uitgangspunt voor het logo was de ‘M’ uit het bestaande logo, maar dan in een nieuw jasje. Voor het logo zijn we teruggegaan naar de eenvoud, waardoor hij nu strakker is en op diverse wijzen inzetbaar. De website werd vooral bekeken via de telefoon en dus hebben we ervoor gekozen om te kiezen voor meer gebruiksvriendelijkheid op de telefoon. Je kunt nu nog beter en makkelijker het laatste nieuws over de winkels en eventuele activiteiten opzoeken.

Contact

Nieuwsgierig naar hoe wij uw organisatie kunnen versterken? Twijfel dan geen moment en neem zo snel mogelijk contact op via 0297-525580, info@switchreclamebureau.nl of vul het contactformulier in.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.