Originele relatiecadeaus
Met een relatiegeschenk geef je iets fysieks weg. Dat is natuurlijk anders dan een mailtje of briefje. Die blijven niet lang liggen op een bureau, maar verdwijnen snel weer. Een functioneel of lekker relatiegeschenk zorgt voor een positieve associatie van jouw merk! Als de accountmanager of contactpersoon dit bedankje meeneemt na een prettige samenwerking, is dat een leuke verrassing.
Eerder gingen we voor onze klant Solvinity aan de slag gegaan met een lekkere weggever. Het werd een blik vol zwart-witjes. ‘Voor alles behalve een zwart-witte blik op uw IT business!’
In elke hotelkamer van Hotel Mijdrecht staat een flesje water klaar voor gasten. Een vriendelijk gebaar, ontworpen door Team Switch. In het ontwerp benadrukken we het aantal druppels in het flesje.
Slim voor de business
Voor wat hoort wat, dat is een bijkomend voordeel van het geven van een bedankje. Het principe van wederkerigheid gaat hier op. Als je een gift geeft voelt de ontvanger zich min of meer verplicht de gift te beantwoorden met een tegengift. De gift moet dan wel betekenisvol, onverwacht en persoonlijk zijn.
Voor letselschadespecialist Flyct bedachten we een doosje met flikken. Als je letselschade wil claimen start dat natuurlijk met een kopje koffie en deze flikken van Flyct. Meer weten over deze case? Klik hier.
Ook ontwierpen we eerder een pot ‘Stroomwafels’. Voor duurzame energie uit Montfoort moet je bij Van den Pol Elektrotechniek zijn. Met een slimme woordspeling combineer je Montfoortse stroopwafels met elektrotechniek in een strak ontwerp.
Specialist in extrusie en lichtmasten, Nedal Aluminium geeft tijdens beurzen een Rotring pen weg aan goede relaties. De pen was er al, de actie is bedacht door Team Switch. De pen wordt samen met een kaartje gedeeld; ‘Op naar een geslaagde beurs!’.
Personaliseren van relatiegeschenken
Niet elk relatiegeschenk is geschikt, want niet elk relatiegeschenk past bij jouw bedrijf. Een betekenisvolle giveaway moet daarom in onze ogen altijd slaan op jouw dienst of bedrijf. Dit kan door een relevant relatiegeschenk te kiezen en deze te combineren met een verrassende bedrukking. Een strak en modern ontwerp met een pakkende tekst, daar moet met aandacht naar gekeken worden.
Voor Brandhof de Meern timmer & interieurbouw kwamen we na een vraag om stroopwafels uiteindelijk uit bij gereedschapsdrop. Deze dropjes zie je door het venster in het blik. Zo past deze lekkere giveaway precies bij het werk dat ze doen voor klanten.
Alle medewerkers via een muismat informeren over de regels rondom GDPR, dat was de vraag van Solvinity. Omdat deze groep grotendeels uit Star Wars fans bestaat werd dit het thema. Een muismat in Solvinity kleuren, voorzien van de juiste informatie. Handig!
Ook voor onszelf creëerden wij een giveaway, de Inspirine. Deze gezonde dosis inspiratie die helpt bij commerciële kopzorgen rond strategie, concept en creatie. Lees voor gebruik vooral de pakkende bijsluiter. Heb je ze heel hard nodig? Stuur ons een berichtje en we komen ze langsbrengen.
Maak de give-away relevant
De gegeven voorbeelden hebben allemaal een unieke twist. Ze onderscheiden zich van de concurrentie omdat ze relevant zijn. Flikken, de Hollandse koekjes, passen qua naam perfect bij Flyct. Voor onze klant in timmer & interieurbouw kwamen we uit bij gereedschapsdrop. Zo is er voor elke klant iets te bedenken. Daarnaast kan een bureau helpen om jouw giveaways strategische optimaal in te zetten. Heb je net als Nedal mooie pennen? Ga vooral op zoek hoe dit met toegevoegde waarde gedeeld kan worden met relaties. Bijvoorbeeld voorzien van een slim kaartje voor, in ons geval, medebeursdeelnemers; ‘Een succesvolle beurs, daar tekenen we voor’. Door relatiegeschenken relevant maken worden ze pas echt onvergetelijk!