Uitdaging
Een huisstijl begint meestal met een bedrijfsnaam. De bedrijfsnaam bestaat vaak uit alleen letters. Bij A2B Sharing hebben we ook te maken met een getal. Het was dus een creatieve uitdaging om daar een stijlvol geheel van te maken. Waar je voor moet waken is dat de combinatie van getallen en letters niet onrustig wordt. We wilden een sterk en herkenbaar beeldmerk creëren met een duidelijk gevoel van sharing.
Aanpak
De briefing van de klant is altijd het vertrekpunt van ons ontwerp. De naam vormt hierin een duidelijke basis voor het uiteindelijke logo. A2B staat voor van A naar B gaan, het cijfer 2 is de verbindende route tussen deze twee punten. Dit cijfer heeft een herkenbare vorm gekregen in het logo dat overal duidelijk terugkomt. Zo creëer je een eigen identiteit. In het logo komt ook een pointer icoon terug. Dit kleine icoon benadrukt dat het om mobiliteit gaat, daarnaast kun je er grafisch alle kanten mee op. Met het logo als basis hebben we ook visitekaartjes, enveloppen en briefpapier ontworpen. Daarnaast zijn we ook aan de slag gegaan met het ontwerpen en ontwikkelen een gloednieuwe website.