Uitdaging
Poundwise bedient als Amsterdams financieel kantoor voor accountancy, hypotheken, verzekeringen en meer, al sinds jaar en dag expats. Door de expertise en gerichte aanpak kunnen de expats rekenen op financiele, fiscale en verzekeringsdiensten die zich al jaren bewijzen. Poundwise vroeg Team Switch om na te denken over het vergroten van naambekendheid en het winnen van expats voor hun aanbod. Als expat ben je gewoon beter af bij Poundwise.
Aanpak
De website van Poundwise bevat veel informatie, omdat door de one-stop-shop gedachte er ook veel wordt aangeboden. Dit is optimaal voor de klanten, maar soms lastig voor websitebezoekers die misschien een specialisme over het hoofd zien. Om zeker te weten dat de services voor expats zichtbaar worden en om deze in de spotlight te zetten, hebben we deze “losgetrokken” van Poundwise en gepresenteerd als een losse subbrand. Dat werd ExpatManager.
Deze naamgeving komt terug op de eigen site van Poundwise. We maakten een landingpage waarin Poundwise zich als specialist presenteert. We maakten een productlabel waar de doelgroep snel begrijpt wat het veelzijdige aanbod bevat. En de hele opzet is conversiegericht opgesteld.
Verder werken we maandelijks aan continue optimalisatie van vindbaarheid, conversie en aantrekkelijkheid.
De site wordt ondersteund met een AdWords campagne die vol slimme tools is opgezet. En voor de bezoekers van de site is een retargetingcampagne opgezet met banners via het Google netwerk. Zodat we mensen vasthouden. Vergelijkbaar met die specifieke Nike’s die je bekeek en vervolgens nog 3 weken op je scherm ziet verschijnen…