Klant
Zwijsen
Uitgeverij Zwijsen is al meer dan 170 jaar een toonaangevende uitgever in het basisonderwijs.
Uitgeverij Zwijsen is al meer dan 170 jaar een toonaangevende uitgever in het basisonderwijs.
De lesmethodiek Veilig leren lezen van Zwijsen bestaat in 2017 60 jaar. Onze uitdaging om dit in het primair onderwijs onder de aandacht te brengen en met elkaar te vieren.
‘Wie jarig is trakteert’ is de boodschap waarmee wij vertellen dat Veilig leren lezen al 60 jaar bestaat en dé basis is van leesonderwijs en continu blijft vernieuwen. Maar zoals de pay-off al aangeeft dat doen we niet zomaar. Door middel van een winactie via Facebook en een bijbehorende landingpage zijn er mooie prijzen te winnen. Je kan bijvoorbeeld met de hele school naar Nemo. Enige criteria om mee te doen: je zit in het primair onderwijs én je laat weten waarom jouw school moet winnen!
Op een creatieve manier aandacht vragen voor de NOT 2017 waar Zwijsen met een super grote stand aanwezig was.
We hebben verschillende uitingen gemaakt, folder met plantensteker, landingpage, stop-motion animatie film en een E-dm. Zwijsen bestaat ruim 170 jaar en dat hebben we vertaald naar een beeldmerk waar Zwijsen zich heel goed mee kan indentificeren. De boom met zijn jaarringen geven kennis, groei en ontwikkeling aan.
Beurs uitnodiging
De uitnodiging bevat een plantensteker. Op de achterkant van de plantensteker konden uitgenodigden ideeën opschrijven voor een nog beter onderwijs. Deze plantensteker konden de bezoekers vervolgens op de beurs in de aarde steken.
Een campagne om de methode Taal in beeld 2 weer extra onder de aandacht brengen. Met als doel om Taal in beeld 1 gebruikers te triggeren om de overstap naar Taal in beeld 2 te maken en prospects enthousiast te maken voor Taal in beeld 2.
In het concept maken we een knipoog naar het verleden en het heden. Het krijtbord en een smartbord staan symbool voor de ontwikkeling van de methode in 10 jaar tijd en de verjaardag van de methode. Dit is het beeld van de campagne geworden. Waarbij we leerling materialen en software van de nieuwe methode als speciale traktaties aanbieden.
Leerkrachten van groep 3 vertellen dat Veilig leren lezen de meest toonaangevende leesmethode van Nederland is.
Met een uniek spel, geïmplementeerd in Facebook, spelen leerkrachten voor mooie prijzen als een boekenpakket, een voorleesmiddag door een bekende kinderboekenschrijver, leerspellen en meer. Na deelname wordt speler doorgestuurd naar informatieve landingspage.
Hoe maken we de kernbelofte ”Inzicht” die we voor Zwijsen’s WizWijs bedachten werkelijkheid?
De RekenReporter is hiervoor bedacht als personage. Deze geeft in korte filmpjes spelenderwijs inzicht in de verschillende rekenonderwerpen. Deze filmpjes kunnen door leerkrachten getoond worden als inleiding op het specifieke rekenonderwerp.