Merknaam en slogans
Wil je opvallen met je merknaam, dan is het zaak iets te kiezen dat past bij wat je uit wil stralen. Dat kan beschrijvend zijn zoals Marktplaats dat doet. Of iets vertellen zoals Google dat doet (Google betekent een absurd hoog getal (1 met 100 nullen). Of Team Switch, waarmee we willen aangeven dat we jouw doelgroepen graag van de concurrent wegtrekken naar jou (Switch maken) en dat we nauw samenwerken (met de klant en collega’s onderling met ieder een eigen specialisme). Maar het kan ook een combi zijn met wat je doet en waar je voor staat zoals EasyJet doet. Maar een merk als Heineken of Van der Valk dat ‘gewoon’ is gebaseerd op een achternaam is vaak ook heel sterk. En niet perse heel mooi of creatief. Hetzelfde geldt voor een afkorting als KLM/VPRO/KNVB, stuk voor stuk merken die enorm bekend en goed geladen zijn.

Wat is dan een goede merknaam?
Nou het antwoord is eigenlijk simpel… alles, als het maar goed geladen is! Daarbij komt dat je naam makkelijk digitaal te vinden moet zijn en niet te verwarren is met een soortgelijke naam.
Bij Switch starten we daarom altijd met het merkpositioneringsspel, waarmee je redelijk eenvoudig ontdekt waar je staat als merk. En welke emoties daar bij horen. Merk je bijvoorbeeld dat je als merk redelijk conservatief bent (wat echt super goed kan zijn), speel dan niet met een naam+ly, wat een veel gebruikte tool is.

Merknamen en slogans uit onze koker:
-
Flyct
-
Websquad
-
Van Schie – continu en beweging
-
Team Switch – Lets’s create some impact
-
Pearl Paint Group – Parel Pure Power
-
Solvinity – Development never stops
-
Aviva – Het grote effect van nét even meer
-
Delft Technology – Creating Tomorrow’s Business

Zo’n slogan is niet alleen een regeltje
Het is de basis waarop je op een onderscheidende manier je aanbod doet. Het is de basis van je verkoopgesprek, van je serie social-ads, van je website, van alles! Want alles communiceert en krijgt pas echt grote waarde als het de vorige boodschap versterkt. Dat is de kracht van consistente reclame geloven wij als creatieve marketeers.
Wil je ook een nieuwe merknaam of in een paar woorden de essentie van je merk vangen?
Maak dan vandaag nog een vrijblijvende afspraak om kennis te maken.

"*" geeft vereiste velden aan