Klant

Johannes Hospitium

Het Johannes Hospitium in Wilnis biedt hoogwaardige zorg aan mensen die niet lang meer te leven hebben. Ze verlenen 24 uur per dag verpleegkundige zorg aan iedereen die in de laatste levensfase niet meer thuis, in een ziekenhuis of in een andere zorginstelling verzorgd kan of wil worden. Het is een open en gastvrij hospice, een huis voor iedereen.

Website Johannes Hospitium

Het blauwe logo van Johannes Hospitium De Ronde Venen met geel-blauwe orde

Uitdaging

De website van het Johannes Hospitium was verouderd en toe aan vernieuwing. Naast dat het uiterlijk was verouderd, waren er ook sommige zaken die niet meer goed werkten. Zo was het menu was in de loop van tijd ook behoorlijk uitgebreid en vertakt. Hierdoor zat sommige informatie behoorlijk weggestopt. Dit kwam de gebruiksvriendelijkheid niet ten goede. Tijd voor een duidelijkere en modernere website.

Aanpak

Om te beginnen keken we samen met medewerkers en vrijwilligers van het Johannes Hospitium naar de inhoud. Welke content moest blijven en wat was dermate verouderd? Met deze informatie hebben we een nieuwe structuur opgezet, en zijn we blijven sleutelen totdat iedereen tevreden was. Vervolgens hebben we het ontwerp aangepakt en een stijl gekozen die fris en modern is, maar wel past bij het Hospice. Niet te veel poespas, maar gewoon goed en duidelijk. Na de bouw van de website, en de laatste aanpassingen, is de nieuwe website feestelijk gepresenteerd.

Website Johannes Hospitium

Foto van vrijwilligers van het Johannes Hospitium op de homepagina van de nieuwe website in een Macbookscherm
Foto hospitium in iPad scherm
Uitgeklapt webontwerp voor Johannes Hospitium van de vernieuwde website

20 jaar Johannes Hospitium logo & nieuwsbrief

Geel, blauw jubileum logo voor het Johannes Hospitium

Uitdaging

Communicatiemiddelen ontwikkelen die zowel informeren over zorg in de laatste levensfase als oproepen tot actie. Zoals een zorgaanvraag indienen of het doen van een donatie.

Aanpak

Door een zorgvuldige balans te vinden in boodschap en actie, waarborgen we in alle uitingen het gevoel en de missie van het hospitium namelijk: leven met aandacht.

Nieuwsbrief zomer 2018

Voorkant nieuwsbrief voor het Johannes Hospitium
Achterkant nieuwsbrief voor het Johannes Hospitium
Binnenkant nieuwsbrief voor het Johannes Hospitium

Roll-up banners, algemene folder en nieuwsbrief

Logo Johannes Hospitium

Uitdaging

Communicatiemiddelen ontwikkelen die zowel informeren over zorg in de laatste levensfase als oproepen tot actie. Zoals een zorgaanvraag indienen of het doen van een donatie.

Aanpak

Door een zorgvuldige balans te vinden in boodschap en actie, waarborgen we in alle uitingen het gevoel en de missie van het hospitium namelijk: leven met aandacht.

Roll-up banners

Rollup banner voor het Johannes Hospitium

Algemene brochure

Opengeslagen 3-luikfolder voor het Johannes Hospitium

Nieuwsbrief

Nieuwsbrief voor het Johannes Hospitium