Klant

OZ-Hami

OZ-Hami is het succesvolle resultaat van een fusie tussen bloemengiganten OZ Export en Hamifleurs. In de gigantische vestigingen in Aalsmeer en Westland verwerken maar liefst 518 medewerkers wekelijks meer dan 10 miljoen bloemen voor export naar 62 landen.

Webdesign- en development

UITDAGING

Het ontvangen, verzendklaar maken en verzenden van meer dan 10 miljoen bloemen per week is geen klus, maar een volledige operatie. Om dit voor elkaar te krijgen werken planners nauw samen met karrenbouwers en verrichten inkopers en verkopers dagelijks wonderen met de input van marketeers, analisten en een stevige ICT-afdeling. En toch krijg je, zodra je door de grootse hallen, gangen en kantoorruimtes van de twee vestigingen loopt, het gevoel van een sfeervol familiebedrijf. Let wel, omdat er zó veel werk te doen is, is deze familie altijd op zoek naar nieuwe collega’s. En een sprekende website om deze nieuwe medewerkers te vinden ontbrak nog.

Tijdens brainstormsessies met Team Switch werd duidelijk dat er behoefte was aan een wervende site die laat zien dat OZ-Hami een indrukwekkend knooppunt is in de wereldwijde bloemenexport, dat draaiende wordt gehouden door hechte teams met gedreven medewerkers. En met die gedachte in ons achterhoofd zijn we aan de slag gegaan met het ontwerpen van een wervende website die raakt.

AANPAK

Het symmetrische, zachtpaarse logo van OZ-Hami doet denken aan een mandala. De kleuren en vormen zijn zó tekenend dat ze automatisch synoniem zijn met het bedrijf. Daarom hebben we er voor gekozen de kleuren en ook de vormen van het logo op verschillende plekken terug te laten komen in het ontwerp van de site. En omdat de bloemenindustrie nu eenmaal een kleurige bedoeling is, is er ook een hoofdrol weggelegd voor grote, opvallende beelden.

Responsive website

Dit zijn de mensen die het mogelijk maken

Waar je ook komt op de site, je wordt altijd verrast met stralende foto’s én een bedrijfsvideo in de header op de homepagina. En je ziet: zoals dat bij OZ-Hami gaat, staan de mensen centraal. Er zijn namelijk geen betere ambassadeurs voor je bedrijf dan de collega’s die er al werken en het er naar hun zin hebben.

Geen tweede viool voor kopij

Ondanks dat het ontwerp van de site veel draait om sprekende beelden, speelt de kopij zéker geen tweede viool. In korte, begrijpelijke stukken tekst zetten we uiteen hoe groot de impact is die OZ-Hami op de internationale bloemenexport heeft. En om die statements kracht bij te zetten, tonen we keiharde cijfers in een slimme widget.

Opnieuw is er een grote rol weggelegd voor de collega’s die het allemaal mogelijk maken. We hebben een aantal mensen met sprekende functies geïnterviewd. Hun verhalen over de liefde voor het vak zijn te lezen op de site. Want zo blijkt: er zijn zelfs verkopers bij OZ-Hami die hélemaal vanuit Frankrijk naar Westland zijn gereden om er te komen werken. Dat zijn de écht inspirerende anekdotes.

Waar wil je werken?

We hebben de site afgemaakt met een overzichtelijke vacaturepagina, waarop je vacatures kunt filteren op locatie, dienstverband en discipline. Zo vind je geheid een baan die bij je past! En bij iedere vacature laten we een foto zien van één van je toekomstige collega’s. Zo lachen ze je op de website al verwelkomend toe!