Ga direct naar: Ga direct naar: navigatie, Ga direct naar: inhoud, Ga direct naar: footer

Redesign van een logo
Blog
Podcasts
Product
Promokleding
Product
Brainstorms
Product
Klaar voor een beurs in 25 stappen met deze checklist
Blog
Logo en huisstijl
Product
Daniel Storm
Team
TeamApp
Product
Marco Stevens
Team
Claudia de Groot
Team
Lisanne Kroon
Team
Campagnes
Product
Tijmen Molenaar
Team
Team Switch kleurt de groensector
Blog
Creatieve HBO-stagiair(e)
vacatures
Drukwerk en sales promotie
Product
Van Schie – Huisstijl
Case
Glosec – Logo & Webdesign
Case
Online Marketeer
vacatures
Poundwise
Klant
Noordstad Groep
Klant
OZ Hami – TeamApp
Case
ING
Klant
Jeffrey Kersloot
Team
Sociale media
Product
Gemeente De Ronde Venen
Klant
Google Jobs zet je vacature écht in de spotlight
Blog
Tupla vastgoed
Klant
WEC Lines
Klant
Maatwerk website
Product
GSA
Klant
GSA – TeamApp
Case
Kevin van Nieukerke
Team
360talent
Klant
Van Schie
Klant
Website onderhoud
Product
Merknaam en slogan
Product
Janson Bridging
Klant
Marjan Kulsdom
Team
GRM Letselschade Experts
Klant
Direct mail
Product
Maxima
Klant
Nieuws­brieven
Product
Glosec
Klant
Bravinci – Complete branding
Case
De verborgen techniek achter goede websites
Blog
Bravinci
Klant
Yaniv
Klant
Beurzen en presentaties
Product
Van den Pol Elektrotechniek – Stroomwafels
Case
Kragtwijk Special Food
Klant
Antheon
Klant
Google Maps Business View
Blog
GRM Letselschade Experts – Rebranding
Case
Mick Storm
Team
Folders en brochures
Product
Team Switch maakt uw gemeente zichtbaar
Blog
OZ-Hami
Klant
Van den Pol Elektrotechniek – Magazine
Case
Solvinity – Lango
Case
Janson Bridging – TeamApp
Case
Infield ICT
Klant
Tupla Vastgoed
Case
Cityhub – Webdesign en development
Case
G4S
Klant
MNE
Klant
Achterstevoren naar je werk
Blog
Leadinfo
Product
Inhaakkalender 2025
Blog
Coloriginz – Nieuwe website
Case
Mijdrecht Dorp – Rebranding
Case
Cityhub – Design van het logo
Case
Gemeente Zeist
Klant
Bedankt & fijne feestdagen! 6 voorbeelden
Blog
Yaniv – Huisstijl
Case
Poundwise – Finance in Amsterdam 2022
Case
Solvinity
Klant
Gemeente Zeist – Gezondheidsfestival 2023
Case
Bolivia – Rebranding
Case
Medical Support
Klant
Dit is waarom je jouw website nú digitaal toegankelijk moet maken!
Blog
BETER-sessies
Product
Tympaan-De Baat – Campagne ‘Samen voor Iedereen’
Case
Wil Buizert
Team
Gratis inspirine bestellen?
Blog
Hosting en domeinregistratie
Product
Thomas Smit
Team
Zodiac – Webdesign
Case
Coloriginz
Klant
Business Booster
Product
Johan Cruijff ArenA – Duurzaamheid campagne
Case
Melktransport van der Bijl
Klant
CityHub
Klant
Vraag nu gemakkelijk de Team Switch-map aan vol creatieve diensten!
Blog
Zodiac – Advertising
Case
Brouwer – Employer Branding
Case
Videokaart
Case
Een website live zetten in 3 stappen
Blog
Zodiac – Giveaway beurs kalender
Case
Zo maak je impact tijdens de feestdagen
Blog
Mail & Female
Case
3 Redenen om drukwerk uit te besteden
Blog
Fixed Marketing Pakket
Product
Geslaagd! Mijn eerste Google Online Marketing certificaat
Blog
Een goede website? Dit moet je vooral wel en niet doen
Blog
Uitzonderlijk relevante relatiegeschenken, zo doe je dat!
Blog
Een ‘Eigen’ website maakt impact!
Blog
Verhoog jouw online vindbaarheid met Google Ads
Blog
Live & Be
Klant
Zodiac – catalogus bikers book
Case
Alles start met de perfecte creatieve briefing
Blog
360talent – Kerstgeschenk
Case
Drie redenen waarom een website responsive moet zijn
Blog
Poundwise – Promotievideo
Case
Branding: zo geven wij merken een gezicht
Blog
ALCAR
Klant
Een website kan altijd beter
Blog
5 signalen dat een website aan vervanging toe is
Blog
Dankzij deze projecten zijn we helemaal thuis in de bouw
Blog
Aan de slag met online verkoop, wat moet je weten?
Blog
Johan Cruijff ArenA – Brandbook
Case
5 bruikbare AVG tips voor jouw website
Blog
Gemeente Zeist – Kinderlintje
Case
Referentie­cases
Product
TOTE-M – Nieuwe website
Case
Fotografie en video
Product
Johannes Hospitium
Klant
Instagram: Hoe wil je gezien worden
Blog
Johan Cruijff ArenA – Events om nooit te vergeten
Case
Infield ICT – Complete rebranding
Case
Een goed bedrijfslogo? Check deze 5 punten
Blog
Solvinity – Referral campagne ‘The Hunt’
Case
Naar een beurs? Haal het maximale uit je beurspresentatie!
Blog
WEC Lines – Nieuwe website
Case
Mijdrecht Dorp
Klant
Gemeente Leidschendam-Voorburg
Klant
Verpakkingen
Product
Royal Delft-miniatuur
Case
Johan Cruijff ArenA – Communicatie recyclesysteem
Case
Jaarverslagen
Product
Avis Professional
Klant
Johannes Hospitium – 20 Jaar Logo & Nieuwsbrief
Case
Johan Cruijff ArenA
Klant
Weverling – TeamApp
Case
Janson Bridging – Stationary, website en diverse uitingen
Case
IT community Hellomentor
Case
ING – Diverse opdrachten
Case
Schiphol
Klant
Vijf tips om jouw employer brand te versterken
Blog
Zo goed mogelijk gevonden worden? Ga aan de slag met SEO
Blog
Gemeente Leidschendam-Voorburg – Campagne Laat je Verassen
Case
Avis Professional – Rebranding
Case
Zodiac – Bikers book & Advertentie Kalender
Case
Poundwise – Finance in Amsterdam 2023
Case
Gemeente DRV – Arbeidsmarktcampagne
Case
Johan Cruijff ArenA – Posters webshop concert-merchandise
Case
Poundwise – Nieuwe website
Case
De 4 speerpunten van een goede website
Blog
Antheon – Huisstijl
Case
ING – IT campagne
Case
Hotel Mijdrecht – Jubileum Campagne
Case
Gemeente DRV – De Afvalquiz
Case
Weverling
Klant
G4S – Health Protection Campagne
Case
Poundwise – Finance in Amsterdam 2021
Case
Van Schie – TeamApp
Case
Van Schie – Website
Case
Alcar – Folderdisplay
Case
Van den Pol Elektrotechniek
Klant
Premiums
Product
Brouwer – Personeelsfeest
Case
TOTE-M
Klant
OZ-Hami – Webdesign- en development
Case
WEC Lines – Media campagne
Case
Future proof beurspresentatie
Case
De liefde kan niet van één kant komen
Blog
Brouwer Transport & Logistiek
Klant
Gemeente Zeist – Jongerenraad
Case
MNE – Complete branding
Case
Schiphol Meet & Assist – Eenvoudig boeken met een overzichtelijke site
Case
5,5 tips voor betere e-mailings
Blog
Bolivia
Klant
Mail & Female
Klant
Johannes Hospitium – Roll-Up Banners, Folder en Nieuwbrief
Case
Noordstad Hypotheken – Ansichtkaart
Case
Tympaan-De Baat
Klant
360talent – Werving beveiligers Schiphol met leadadvertenties
Case
GSA – Corporate brochure
Case
Janson Bridging – Kerstkaarten
Case
360talent – Concept en uitwerking welkomstpakket
Case
Johannes Hospitium – Website
Case
Zodiac
Klant
Hotel Mijdrecht
Klant
Medical Support – Branding
Case
Fronik – Rebranding
Case
Solvinity – Infographics
Case
Kragtwijk – Beurspresentatie
Case
Solvinity – Whitepapers
Case
Onderscheidend vermogen in de B2B
Blog
Melktransport van der Bijl – 50-jarig bestaan
Case
SEO Check
Product
GRM Toedrachtonderzoekers – Mastermind
Case
360talent – Beurswand en Counter
Case
Maxima – Introductieboek
Case
Poundwise – 25 Jaar Poundwise boek
Case
Aviva – Beker case
Case
Solvinity – E-books
Case
Een goede band met je relaties begint met hier!
Blog
Solvinity – Onderzoeksrapporten
Case
Gemeente DRV – Weerbaardheidstraining
Case
Solvinity – 5x leaflets
Case
Fronik
Klant
Employer branding
Product
Nieuw jaar, nieuwe kansen – sluit wie je bent als merk nog aan bij je doelgroep?
Blog
360 Talent – Beveiligers Campagne 1
Case
Van den Pol Elektrotechniek – Website
Case
Menhir Vastgoed – De Limonadefabriek
Case
Ciske Leliveld
Team
Gemeente DRV – Logopediefolders
Case
Buurtteam Amsterdam
Klant
AI maakt je marketing-job leuker!
Blog
Gemeente de Ronde Venen – Valpaspoort
Case
Gemeente Rijswijk
Klant
PBUW
Klant
Menhir Vastgoed
Klant
Gemeente Delft
Klant
Enrique van der Klooster
Team
Den Ouden – WOW WOON WKND
Case
Kragtwijk Special Food – Beurspresentatie
Case
Den Ouden
Klant
GRM – Badlaken en zonnebrandcrème
Case
Van Schie – Stationary
Case
Van Schie – Van Schie Journaal
Case
Sanne Romijn
Team
Levi van Kreuningen
Team
GRM – Logo GRM Group
Case
Van Schie – Inhakers
Case
Van Schie – Sponsoradvertentie
Case
Rebranding Poundwise
Case
Menhir Vastgoed – Welkomstpakket Nijver Units
Case
Diensten
Pagina
Team
Pagina
Blog
Pagina
Contact
Pagina
Cases
Pagina
Home
Pagina
Klanten
Pagina
Vacatures
Pagina
Prijzen
Pagina
BETER – Positioneringsspel
Pagina
Partners
Pagina
BETER – Winactie
Pagina
Thanks winactie
Pagina
BETER – Boek
Pagina
BETER – Interview Laura Hamer
Pagina
Vacature is ingevuld
Pagina
Gemeenten
Pagina
Pizzasessie
Pagina
Branding & Design
Pagina
Activatie & Content
Pagina
Development & Beheer
Pagina
Onderwijs
Pagina
Vrijmibi
Pagina
Selecteer met - Kies met

5 bruikbare AVG tips voor jouw website

De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), Europees beter bekend als de General Data Protection Regulation (GDPR), is per 25 mei van kracht en geldt voor de gehele Europese Unie. Vrijwel iedere ondernemer krijgt ermee te maken, ook zzp’ers en klein mkb. De wet geldt ook voor scholen, zorginstanties, verenigingen en stichtingen. De AVG vervangt de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) en is in het leven geroepen om de privacyrechten uit te breiden en te versterken. Zo wordt er onder andere veel verantwoordelijkheid gelegd bij de organisaties en kunnen er flinke boetes worden uitgedeeld.

NieuwsWhitepaper

In deze blog bespreken we alleen de impact van de AVG voor jouw website. Het is wel belangrijk om te weten dat de AVG veel verder gaat dan alleen een website. Zodra je persoonsgegevens verwerkt, al is het een factuur die je verstuurt, heb je al met de AVG te maken. Wil je meer weten over de AVG in het algemeen, kijk dan op de website van de Kamer van Koophandel.

Wij willen graag benadrukken dat wij geen juristen zijn. Door middel van deskresearch en interviews met diverse experts hebben we dit stuk voor je samengesteld. Met onze 5 bruikbare tips voor jouw website hopen we je op weg te helpen om aan de AVG te voldoen.

Tip 1: Maak je privacyverklaring op orde

Je bent straks wettelijk verplicht om een privacyverklaring op te nemen in je website. Deze moet gemakkelijk vindbaar zijn voor de gebruiker, de footer van je website is hiervoor een prima plek. In de privacyverklaring moet je in hapklare taal duidelijk maken wat voor persoonsgegevens je verwerkt en wat je met deze gegevens doet. De overheid heeft hiervoor een gratis tool uitgebracht waarmee je zo’n privacyverklaring genereert, deze vind je hier. Het is goed om deze verklaring na het generen nog even goed door te lopen en daar waar nodig aan te passen.

Tip 2: Bied de juiste cookiemelding aan

Tegenwoordig maakt bijna iedere website gebruik van cookies. Deze zijn op te delen in drie groepen, namelijk:

  • Functionele cookies
  • Analytische cookies
  • Tracking cookies

 

Functionele cookies worden zoals de naam al aangeeft gebruikt om je website te laten functioneren. Denk bijvoorbeeld aan het onthouden van de items in een winkelmandje. Deze cookies mogen uitgevoerd worden zonder daar een melding voor te geven.

Analytische cookies worden gebruikt om statistieken van de website te verzamelen met als doel om je website te optimaliseren. Denk bijvoorbeeld aan Google Analytics. Deze cookies mag je zonder akkoord uitvoeren, maar je moet hier wel een melding van maken. Je moet er dan wel voor zorgen dat je geen persoonsgegevens verwerkt, zoals een IP-adres. Google Analytics doet dit standaard wel, maar dit kun je uitzetten. Als je wil helpen we je hierbij.

Tracking cookies, je kent het wel, je hebt naar een laptop of schoenen gekeken en je ziet deze ineens overal terug. Retargeting noemen we dat en hiervoor zijn dus tracking cookies nodig. Met de ingang van de AVG mogen deze cookies pas geplaatst worden als de gebruiker dit zelf heeft aangevinkt en hier vervolgens toestemming voor heeft gegeven. Maakt jouw website gebruik dan tracking cookies? Neem dan eens een kijkje op Cookieinfo.net. Zij bieden een oplossing die je nu al op vele websites terugziet. Natuurlijk regelen wij dit graag voor je, zodat je voldoet aan de eisen.

Tip 3: Ga zorgvuldig om met foto’s en video’s

Zodra personen herkenbaar in beeld worden gebracht is dit een persoonsgegeven, hun gezicht is immers herleidbaar tot de persoon. Wil je de beelden tonen op een openbare plek, zoals jouw website, Facebook of YouTube, dan moet je de betrokkenen vooraf informeren dat er beeldmateriaal van hen wordt gemaakt. Dus organiseer je bijvoorbeeld een event, geef dan aan dat er beeldmateriaal wordt gemaakt met de intentie om deze te delen via eigen informatiekanalen.

Als er beeldmateriaal van kinderen onder de 16 jaar wordt gepubliceerd via een app, online game, webwinkel of sociale media, dan mag dit alleen met schriftelijke toestemming van de ouders. Ga hier dus zorgvuldig mee om!

Tip 4: Beveilig je website zo goed mogelijk

Op het moment dat je persoonsgegevens verwerkt via je website moet je er alles aan doen om te zorgen dat deze niet op straat komen te liggen.

Heb je een webshop of een contactformulier op je website? Dan verwerk je persoonsgegevens. Met ingang van de AVG ben je verplicht om een SSL-certificaat af te nemen. Wat dat is? Een SSL-verbinding is een gecodeerde verbinding tussen de website en de bezoeker, het zorgt ervoor dat gegevens veiliger getransporteerd worden tussen beide. Weet je niet of je website al bezit over een SSL-certificaat? Dit is gemakkelijk te herkennen aan de URL. Staat er ‘https://’ in de URL, dan dan bezit jouw website over een SSL-certificaat. Daarnaast geven de meeste browsers ook aan dat de lijn beveiligd is door middel van een klein slotje voor de URL, vaak in het groen weergegeven en soms zelfs met de bedrijfsnaam erbij. Bij Team Switch bieden we diverse SSL-certificaten aan, deze vind je hier. Wij helpen je graag met het afnemen en installeren van zo’n certificaat.

Daarnaast is het van groot belang om de website continu up to date te houden. Heb je een WordPress websites? Dan moet je naast WordPress ook de plugins continu updaten. Doe je dit niet, dan kunnen er veiligheidslekken ontstaan.

Maak verder ook gebruik van sterke wachtwoord, bijvoorbeeld om in te loggen in de achterkant van je website. Gebruik hiervoor geen namen of woorden, maar gebruik een willekeurige combinatie van karakters en cijfers. Je hebt ook websites die een wachtwoord voor je kunnen genereren. Klik hier voor een goed voorbeeld dat wij zelf ook gebruiken.

Tip 5: Hoe ga je om met je contactformulieren

Geef bij een contactformulier altijd duidelijk aan wat het doel is. Doe dit met een duidelijke titel, denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘Aanmelden nieuwsbrief’ of ‘Offerte aanvragen’. Als je formulier één helder doel voor ogen heeft, waarbij de persoonsgegevens die je vergaart ook alleen voor dat specifieke doel gebruikt worden, is het niet nodig om apart toestemming te vragen met behulp van een vinkje in een checkbox. Hetzelfde geldt ook voor de privacyverklaring, deze hoeft nooit geaccepteerd te worden.

Vraag nooit om meer gegevens dan strikt noodzakelijk is om het doel te bereiken. Bij een aanmelding voor een online nieuwsbrief is het dus niet de bedoeling om ook een telefoonnummer op te vragen. Dit mag alleen als je duidelijk maakt dat je het telefoonnummer wilt weten om bijvoorbeeld na te bellen of alles gelukt is. Vinkjes moet je dan ook standaard uitschakelen, zodat je sitebezoeker duidelijk aangeeft akkoord te gaan. Dit wordt ook wel ‘Privacy by default’ genoemd.

Vermeld wel duidelijk in je privacyverklaring wat je gaat doen met deze persoonsgegevens en hoe lang je deze bewaart. Bewaar de gegevens nooit langer dan nodig. Meldt iemand zich af voor de nieuwsbrief, dan moet je de gegevens van deze persoon ook verwijderen. Ditzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor een offerteaanvraag waarvan je weet dat deze niet meer doorgaat.

Neem contact op met Daniel

Hij vertelt je graag meer over wat Team Switch jouw bedrijf kan bieden

Foto van Daniel Storm

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.