Ga direct naar: Ga direct naar: navigatie, Ga direct naar: inhoud, Ga direct naar: footer

Redesign van een logo
Blog
Podcasts
Product
Promokleding
Product
Brainstorms
Product
Klaar voor een beurs in 25 stappen met deze checklist
Blog
Logo en huisstijl
Product
Daniel Storm
Team
TeamApp
Product
Marco Stevens
Team
Claudia de Groot
Team
Lisanne Kroon
Team
Campagnes
Product
Tijmen Molenaar
Team
Team Switch kleurt de groensector
Blog
Drukwerk en sales promotie
Product
Creatieve HBO-stagiair(e)
vacatures
Van Schie – Huisstijl
Case
Glosec – Logo & Webdesign
Case
Poundwise
Klant
Noordstad Groep
Klant
OZ Hami – TeamApp
Case
Jeffrey Kersloot
Team
ING
Klant
Sociale media
Product
Gemeente De Ronde Venen
Klant
Google Jobs zet je vacature écht in de spotlight
Blog
Tupla vastgoed
Klant
WEC Lines
Klant
GSA
Klant
Maatwerk website
Product
GSA – TeamApp
Case
360talent
Klant
Kevin van Nieukerke
Team
Van Schie
Klant
Website onderhoud
Product
Janson Bridging
Klant
Merknaam en slogan
Product
Marjan Kulsdom
Team
GRM Letselschade Experts
Klant
Direct mail
Product
Maxima
Klant
Glosec
Klant
Nieuws­brieven
Product
Bravinci – Complete branding
Case
De verborgen techniek achter goede websites
Blog
Bravinci
Klant
Yaniv
Klant
Beurzen en presentaties
Product
Van den Pol Elektrotechniek – Stroomwafels
Case
Kragtwijk Special Food
Klant
Antheon
Klant
Google Maps Business View
Blog
GRM Letselschade Experts – Rebranding
Case
Team Switch maakt uw gemeente zichtbaar
Blog
Folders en brochures
Product
Mick Storm
Team
OZ-Hami
Klant
Van den Pol Elektrotechniek – Magazine
Case
Solvinity – Lango
Case
Janson Bridging – TeamApp
Case
Infield ICT
Klant
Tupla Vastgoed
Case
Cityhub – Webdesign en development
Case
G4S
Klant
MNE
Klant
Achterstevoren naar je werk
Blog
Leadinfo
Product
Coloriginz – Nieuwe website
Case
Inhaakkalender 2025
Blog
Mijdrecht Dorp – Rebranding
Case
Cityhub – Design van het logo
Case
Gemeente Zeist
Klant
Bedankt & fijne feestdagen! 6 voorbeelden
Blog
Yaniv – Huisstijl
Case
Poundwise – Finance in Amsterdam 2022
Case
Solvinity
Klant
Gemeente Zeist – Gezondheidsfestival 2023
Case
Bolivia – Rebranding
Case
Dit is waarom je jouw website nú digitaal toegankelijk moet maken!
Blog
Medical Support
Klant
BETER-sessies
Product
Tympaan-De Baat – Campagne ‘Samen voor Iedereen’
Case
Gratis inspirine bestellen?
Blog
Wil Buizert
Team
Hosting en domeinregistratie
Product
Zodiac – Webdesign
Case
Thomas Smit
Team
Coloriginz
Klant
Johan Cruijff ArenA – Duurzaamheid campagne
Case
Melktransport van der Bijl
Klant
CityHub
Klant
Vraag nu gemakkelijk de Team Switch-map aan vol creatieve diensten!
Blog
Zodiac – Advertising
Case
Brouwer – Employer Branding
Case
Videokaart
Case
Online Marketeer
vacatures
Een website live zetten in 3 stappen
Blog
Zo maak je impact tijdens de feestdagen
Blog
Zodiac – Giveaway beurs kalender
Case
Mail & Female
Case
3 Redenen om drukwerk uit te besteden
Blog
Geslaagd! Mijn eerste Google Online Marketing certificaat
Blog
Een ‘Eigen’ website maakt impact!
Blog
Een goede website? Dit moet je vooral wel en niet doen
Blog
Verhoog jouw online vindbaarheid met Google Ads
Blog
Live & Be
Klant
Fixed Marketing Pakket
Product
Uitzonderlijk relevante relatiegeschenken, zo doe je dat!
Blog
Zodiac – catalogus bikers book
Case
360talent – Kerstgeschenk
Case
Alles start met de perfecte creatieve briefing
Blog
Drie redenen waarom een website responsive moet zijn
Blog
Poundwise – Promotievideo
Case
Een website kan altijd beter
Blog
Branding: zo geven wij merken een gezicht
Blog
5 signalen dat een website aan vervanging toe is
Blog
ALCAR
Klant
Aan de slag met online verkoop, wat moet je weten?
Blog
Dankzij deze projecten zijn we helemaal thuis in de bouw
Blog
5 bruikbare AVG tips voor jouw website
Blog
Johan Cruijff ArenA – Brandbook
Case
TOTE-M – Nieuwe website
Case
Gemeente Zeist – Kinderlintje
Case
Fotografie en video
Product
Referentie­cases
Product
Instagram: Hoe wil je gezien worden
Blog
Johannes Hospitium
Klant
Johan Cruijff ArenA – Events om nooit te vergeten
Case
Infield ICT – Complete rebranding
Case
Een goed bedrijfslogo? Check deze 5 punten
Blog
Solvinity – Referral campagne ‘The Hunt’
Case
Naar een beurs? Haal het maximale uit je beurspresentatie!
Blog
WEC Lines – Nieuwe website
Case
Mijdrecht Dorp
Klant
Verpakkingen
Product
Gemeente Leidschendam-Voorburg
Klant
Royal Delft-miniatuur
Case
Jaarverslagen
Product
Johan Cruijff ArenA – Communicatie recyclesysteem
Case
Avis Professional
Klant
Johannes Hospitium – 20 Jaar Logo & Nieuwsbrief
Case
Johan Cruijff ArenA
Klant
Weverling – TeamApp
Case
Janson Bridging – Stationary, website en diverse uitingen
Case
IT community Hellomentor
Case
Schiphol
Klant
ING – Diverse opdrachten
Case
Vijf tips om jouw employer brand te versterken
Blog
Zo goed mogelijk gevonden worden? Ga aan de slag met SEO
Blog
Gemeente Leidschendam-Voorburg – Campagne Laat je Verassen
Case
Avis Professional – Rebranding
Case
Zodiac – Bikers book & Advertentie Kalender
Case
Gemeente DRV – Arbeidsmarktcampagne
Case
Poundwise – Finance in Amsterdam 2023
Case
Poundwise – Nieuwe website
Case
Johan Cruijff ArenA – Posters webshop concert-merchandise
Case
De 4 speerpunten van een goede website
Blog
Antheon – Huisstijl
Case
ING – IT campagne
Case
Gemeente DRV – De Afvalquiz
Case
Hotel Mijdrecht – Jubileum Campagne
Case
Weverling
Klant
G4S – Health Protection Campagne
Case
Van Schie – TeamApp
Case
Poundwise – Finance in Amsterdam 2021
Case
Van Schie – Website
Case
Alcar – Folderdisplay
Case
Van den Pol Elektrotechniek
Klant
Premiums
Product
Brouwer – Personeelsfeest
Case
OZ-Hami – Webdesign- en development
Case
WEC Lines – Media campagne
Case
TOTE-M
Klant
Future proof beurspresentatie
Case
De liefde kan niet van één kant komen
Blog
Brouwer Transport & Logistiek
Klant
MNE – Complete branding
Case
Gemeente Zeist – Jongerenraad
Case
Schiphol Meet & Assist – Eenvoudig boeken met een overzichtelijke site
Case
5,5 tips voor betere e-mailings
Blog
Bolivia
Klant
Mail & Female
Klant
Johannes Hospitium – Roll-Up Banners, Folder en Nieuwbrief
Case
Noordstad Hypotheken – Ansichtkaart
Case
360talent – Werving beveiligers Schiphol met leadadvertenties
Case
Tympaan-De Baat
Klant
GSA – Corporate brochure
Case
Janson Bridging – Kerstkaarten
Case
360talent – Concept en uitwerking welkomstpakket
Case
Johannes Hospitium – Website
Case
Zodiac
Klant
Hotel Mijdrecht
Klant
Medical Support – Branding
Case
Fronik – Rebranding
Case
Solvinity – Infographics
Case
Kragtwijk – Beurspresentatie
Case
Solvinity – Whitepapers
Case
Onderscheidend vermogen in de B2B
Blog
Melktransport van der Bijl – 50-jarig bestaan
Case
GRM Toedrachtonderzoekers – Mastermind
Case
360talent – Beurswand en Counter
Case
SEO Check
Product
Maxima – Introductieboek
Case
Poundwise – 25 Jaar Poundwise boek
Case
Aviva – Beker case
Case
Solvinity – E-books
Case
Een goede band met je relaties begint met hier!
Blog
Solvinity – Onderzoeksrapporten
Case
Gemeente DRV – Weerbaardheidstraining
Case
Solvinity – 5x leaflets
Case
Fronik
Klant
Nieuw jaar, nieuwe kansen – sluit wie je bent als merk nog aan bij je doelgroep?
Blog
Van den Pol Elektrotechniek – Website
Case
360 Talent – Beveiligers Campagne 1
Case
Vormgever / Art Director
vacatures
Employer branding
Product
Menhir Vastgoed – De Limonadefabriek
Case
Ciske Leliveld
Team
Gemeente DRV – Logopediefolders
Case
Business Booster
Product
Gemeente de Ronde Venen – Valpaspoort
Case
Buurtteam Amsterdam
Klant
AI maakt je marketing-job leuker!
Blog
PBUW
Klant
Gemeente Rijswijk
Klant
Menhir Vastgoed
Klant
Gemeente Delft
Klant
Enrique van der Klooster
Team
Den Ouden – WOW WOON WKND
Case
Kragtwijk Special Food – Beurspresentatie
Case
Den Ouden
Klant
Van Schie – Van Schie Journaal
Case
Van Schie – Stationary
Case
GRM – Badlaken en zonnebrandcrème
Case
Van Schie – Inhakers
Case
GRM – Logo GRM Group
Case
Van Schie – Sponsoradvertentie
Case
Rebranding Poundwise
Case
Levi van Kreuningen
Team
Sanne Romijn
Team
Menhir Vastgoed – Welkomstpakket Nijver Units
Case
Diensten
Pagina
Team
Pagina
Blog
Pagina
Contact
Pagina
Cases
Pagina
Home
Pagina
Klanten
Pagina
Vacatures
Pagina
Prijzen
Pagina
BETER – Positioneringsspel
Pagina
Partners
Pagina
BETER – Winactie
Pagina
Thanks winactie
Pagina
BETER – Boek
Pagina
BETER – Interview Laura Hamer
Pagina
Vacature is ingevuld
Pagina
Gemeenten
Pagina
Pizzasessie
Pagina
Branding & Design
Pagina
Activatie & Content
Pagina
Development & Beheer
Pagina
Selecteer met - Kies met

Aan de slag met online verkoop, wat moet je weten?

De huidige Coronacrisis vraagt om een creatieve kijk op je business nu veel ondernemers in een lastig parket zitten. Klanten zijn minder buiten de deur, restaurants en winkels zijn dicht, en de gedachte dat we af zouden kunnen stevenen op een economische crisis zorgt er voor dat veel mensen nu de hand op de knip houden. De hele situatie is natuurlijk heel begrijpelijk, maar kan er wel voor zorgen dat je als ondernemer met de handen in het haar zit. Want, hoe blijft je verkoop nu op peil?

Het ondernemersbrein zit nooit stil, zo blijkt. In alle branches zien we dat er gezocht wordt naar creatieve oplossingen om producten, services, of zelfs complete diners online te verkopen. Een fantastisch idee natuurlijk, maar om te zorgen dat jouw onderneming online nét zo’n goede uitstraling heeft als in de analoge wereld is het wel handig als bepaalde zaken goed op orde zijn. Daarom hebben wij een aantal praktische basistips voor je die zeker van pas komen bij het opstarten van je online verkoop.

NieuwsTipsInspiratie

Maak van je webshop geen hindernisbaan…

Op de eerste plaats: houd je website of webshop helder en overzichtelijk! Als de route van de homepagina naar het uiteindelijke product te lang wordt, dan haken je klanten af, en dat is zonde. Zodra een bezoeker de site betreedt, moet hij of zij eigenlijk direct zien waar het om gaat. Al het andere is bijzaak, dus laat alle overbodige informatie zoveel mogelijk weg. Dit kan namelijk alleen maar afleidend werken. Verplaats jezelf ook in de bezoeker. Zou jij willen winkelen op je eigen site? En wil je dan direct van alles over het bedrijf weten of wil je snel naar het concrete aanbod? Je kunt ook altijd vrienden en familie naar je site laten kijken, of even naar je reclame- of webbureau bellen voor advies of een analyse. Je staat er niet alleen voor!

Belangrijke tips:

  • Maak je websiteverkoop-ready! Zorg dat je aanbod overzichtelijk en duidelijk is voor de online bezoeker.
  • Leg uit hoe je als bedrijf omgaat met de corona-maatregelen en houd je bezoeker op de hoogte van het laatste nieuws omtrent jullie eigen acties.
  • Bekijk wat de mogelijkheden zijn in jouw expertisegebied. Kun je niet langer kleding verkopen? Wees creatief! Neem bijvoorbeeld video’s op met stylingtips en deel deze met je klanten. Of verkoop je tapas, geef dan borreltips voor in de tuin en bied aan om iedere bestelling bij de voordeur te leveren.
  • Maak het de klant zo makkelijk mogelijk en bekijk je mogelijkheden. Kun je bijvoorbeeld gratis bezorgen in jouw gemeente? Doe dat dan!
  • Wacht niet af, tijd is geld. En we menen dat het allemaal nog wel even gaat duren voordat consumentengedrag weer als vanouds is, dus grijp alle kansen en mogelijkheden en ga vooral niet bij de pakken neerzitten.
  • Investeer in SEA. Veel bedrijven hebben hun advertising momenteel gepauzeerd. Dit biedt jou de ideale gelegenheid om makkelijker én goedkoper bovenin de zoekmachine te verschijnen. Of om op te vallen via de social media-kanalen, waar je nu met advertising soms wel 5 keer meer mensen bereikt dan voor deze crisis.

…en speel geen verstoppertje in de zoekmachine

Een belangrijk element dat vaak over het hoofd gezien wordt is de SEO-vindbaarheid van je site. Dit houdt grofweg in dat jouw site bovenaan verschijnt bij Google zodra mensen zoeken naar een bepaald product of een bepaalde service. Daarom is het belangrijk uit te zoeken naar welke termen mensen zoeken als ze op zoek gaan naar het type product of service dat jij aanbiedt. Dit zijn vaak meer woorden en combinaties dan je aanvankelijk zou denken, en uiteindelijk is het einddoel dat de termen waarnaar het meest gezocht wordt prominent aanwezig zijn op je site. Gebruik een relevant zoekwoord bijvoorbeeld twee tot drie keer in een korte tekst, als je kopregels, en vier tot zes keer in een lange tekst.

Daarnaast kun je ook variaties op de term gebruiken, of kun je een zoekterm verwerken in de naam van een afbeelding op je site. De kunst is om de termen waarop gezocht wordt dus heel subtiel zo vaak mogelijk terug te laten komen, zodat jouw site uiteindelijk bovenaan verschijnt als mensen zoeken op jouw service of product!

Belangrijke tips

  • Zorg ervoor dat de zichtbare URL de pagina duidelijk samenvat. Verkoop je bijvoorbeeld zonnebrillen tegen een lage prijs? Zorg dan dat de URL van je verkooppagina er zo uit ziet: http://website.nl/zonnebrillen-tegen-een-lage-prijs.
  • Dankzij de juiste SEO, krijg je meer bezoekers op jouw site, maar belangrijk is dat dit vaak ook revelante bezoekers Ze zijn opzoek naar jouw producten of diensten! Dit maakt de kans op online verkoop zichtbaar groter.
  • Ooit gekeken naar Google Analytics? Dit populaire analyseprogramma biedt uitgebreide mogelijkheden om je websitestatistieken te bekijken én is GRATIS!
  • Naast dat Google Analytics onder meer perfect is voor het bekijken van het aantal websitebezoeken en welke pagina’s nu zo populair zijn op jouw site, krijg je inzichtelijk welke zoekwoorden deze bezoekers gebruikten. Zo kun je jouw pagina’s nog verder optimaliseren!
  • Meer verkeer, betekent een betere online sales! En zo simpel is het!

Wil jij weten wat we voor jou kunnen doen?

Vraag een vrijblijvende brainstorm aan. Zo komen we er samen achter.

Met afstand het dichtst bij je klanten

Tot slot: nu veel ondernemers online aan de slag gaan is het belangrijk dat je niet alleen maar vertrouwt op je website voor het binnenhalen van orders of boekingen. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk dat je actief in contact komt te staan met je klanten. Zo blijf je aanwezig en zichtbaar, ook in een tijd dat real life contact even niet mogelijk is. Daarom is het belangrijk goed gebruik te maken van sociale media, zoals Facebook en Instagram. Vertel klanten over je online producten, laat met foto’s zien waar je mee bezig bent en toon vooral betrokkenheid. Door frequent te posten blijf je in beeld en zorg je dat klanten je niet vergeten! Wil je klanten nóg rechtstreekser op de hoogte houden? Verstuur een nieuwsbrief! Zorg dat klanten zich via sociale media en de website kunnen aanmelden, en kies één of twee keer per week een vast moment waarop je je klanten op de hoogte houdt van acties, nieuwe producten en meer. Ook zo blijf je continu in beeld.

 

Belangrijke tips

  • Ga adverteren op je social media-kanalen! Door te adverteren kun je heel specifiek jouw gewenste doelgroep selecteren. Het beste is om dan de producten in de schijnwerpers te zetten die (bijna) ieders interesse wekken. Meer interesse, meer websitebezoeken, meer omzet. Let’s go!
  • Tag de producten in je foto’s. Maak de weg naar kopen zo kort mogelijk en je zult resultaat zien!
  • Verdwijn vooral niet van de radar. Zorg juist voor de interactie met jouw volgers. Online is het nieuwe offline, dus zorg dat je een band creëert met je volgers. Stel vragen, geef tips en deel je kennis. Maar ook een kijkje achter schermen kan juist nu interessant zijn en zorgen voor een hogere betrokkenheid en uiteindelijk ónline verkoop.

Meer informatie?

Al met al zijn het moeilijke tijden, en dat vergt een flinke dosis creativiteit. Houd moed, en wij denken graag met je mee over hoe jij je producten ondanks alles tóch kunt blijven verkopen. Neem voor meer informatie of een vrijblijvende brainstorm contact op met je reclame- of marketingbureau. Dat doen ze nu vast en zeker vrijblijvend en ‘t kan je hele nieuwe inzichten geven. Doe je het liever alleen, dan kan dat ook. Zolang je je maar wel inzet voor je online succes als je daar nog niet zo druk mee was. Doen! Sterkte deze periode! Blijf creatief en actief.

Hopelijk hebben wij je via ons blog geïnspireerd en ben je al bezig om jullie online zichtbaarheid te verbeteren. Kun je onze hulp goed gebruiken met het bijschaven van jouw website, webshop, SEO-vindbaarheid of sociale media? Het team van Switch staat altijd klaar om je te helpen bij marketing en communicatie vraagstukken.