Het iconische stadion van Amsterdam
Eigenlijk behoeft de Johan Cruijff ArenA geen introductie. Dit iconische stadion bepaalt sinds 1996 de skyline van Zuid-Oost en is in de loop der jaren uitgegroeid tot waar icoon. Jaarlijks betreden miljoenen bezoekers van voetbalwedstrijden en concerten de iconische roltrappen, op weg naar een middag of avond vol (sport)entertainment. Daarnaast valt het stadion bij grote en kleine bedrijven in de smaak als onvergetelijke locatie voor vergaderingen, bedrijfsfeesten en andere events. Team Switch ondersteunt de Johan Cruijff ArenA met concepten en vormgeving voor communicatie rondom concerten, events en duurzaamheid.
Royal Delft-miniatuur
Met deze door Royal Delft vervaardigde miniatuur haal je de Johan Cruijff ArenA in gewoon in huis! Zo herbeleef je dag in, dag uit grootse herinneringen met het kleinste stadion van Nederland. Eerder was er al een unieke, handgemaakt versie, maar nu is dit bijzondere geschenk tegen een lagere prijs ook beschikbaar voor een bredere doelgroep. Team Switch kreeg de uitdaging hier een advertentie en content voor sociale media voor te bedenken.


De aanpak
Team Switch bedacht het concept van de advertentie, verzorgde een gedeelte van de fotografie en deed daarna de opmaak. In eerst instantie verscheen de advertentie in ABA-magazine, maar later was hij ook te zien op de social media-kanalen van de Johan Cruijff ArenA.
Brandbook
Een groot en sterk merk als de Johan Cruijff ArenA heeft duidelijke regels voor elke vorm van on- en offline communicatie. Dat is ook wel nodig, omdat het stadion een uitgebreide lijst aan partners kent die zaken bedenken, vervaardigen of communiceren uit naam van de Johan Cruijff ArenA. Voor die partners was er al een handleiding met stijlregels voor elke vorm van communicatie, die wij om mochten bouwen tot een professioneel en overzichtelijk brandbook.

De aanpak
Eenvoud en overzicht, dat waren de toverwoorden. Als je als grafisch ontwerper van ArenA-merchandise wilt weten hoe je het logo correct moet gebruiken, wil je daar duidelijke regels voor hebben die makkelijk te vinden zijn. En dat maakt ons inzichtelijke brandbook mogelijk. Zo hebben alle partners van de Johan Cruijff ArenA één helder naslagwerk.

Events om nooit te vergeten
Op de EventSummit krijgen evenementenlocaties de kans zichzelf te presenteren. Daarvoor hebben ze allemaal een stand met scherm van dezelfde omvang. Wil je er tussenuit springen, dan moet de boodschap dus extra opvallen!


De aanpak
Waar veel evenementenlocaties kozen voor sfeerbeelden van de locatie zelf, gingen wij een stapje verder. Iedereen weet namelijk al hoe de Johan Cruijff ArenA eruitziet. En dus besloten wij te focussen op het ‘onvergetelijke’ van een evenement in het bekendste stadion van Nederland! Want een bezoekje aan de Johan Cruijff ArenA wil je je toch je hele leven blijven herinneren?
Communicatie recyclesysteem
De Johan Cruijff ArenA is een van de groenste stadions ter wereld en strijdt hard om dit te blijven. Met het nieuwe recyclesysteem gaat het stadion de strijd aan met de verspilling van plastic bekers. Team Switch werd gevraagd het systeem uit te leggen in overzichtelijke stappen.
De aanpak
Hoe leg je iets eenvoudig uit aan tienduizenden bezoekers? Team Switch bedacht een zo eenvoudig mogelijk stappenplan waarmee het nieuwe systeem op een heldere manier, zonder verdere uitleg, geïntroduceerd kan worden. Daarnaast voorzagen we dit stappenplan van een frisse opmaak die voor iedereen te begrijpen is.

Duurzaamheid campagne
De Johan Cruijff ArenA heeft de ambitie om het groenste stadion van Europa te zijn. Ook de bedrijven in het stadion kunnen hier een steentje aan bijdragen. Om die boodschap over te brengen, werden wij gevraagd een interne campagne en bijpassende uitingen te bedenken.

De aanpak
Gewoon zeggen waar ’t op staat, in de kenmerkende huisstijl van de Johan Cruijff ArenA. Met die insteek, bedachten wij het thema ‘Da’s Groen’. Twee woorden, die zich mooi lenen als afsluiter voor duidelijke uitingen. En natuurlijk ook een beetje opvallend, om het woord ‘Groen’ te omringen door niets anders dan de knalrode kleur van de Johan Cruijff Arena.

Wil jij weten wat we voor jou kunnen doen?
Vraag een vrijblijvende brainstorm aan. Zo komen we er samen achter.
Posters webshop concert-merchandise
Als je favoriete artiest in de Johan Cruijff ArenA speelt hoef je niet meer uren in de rij te staan voor de tafel met mokken, t-shirts en andere merchandise. Dit kun je tegenwoordig eenvoudig online bestellen via een eigen webshop. Aan Team Switch de uitdaging om dit met posters en berichten op de schermen in het stadion bekend te maken.

De aanpak
Spelen met herkenbaarheid om impact te maken, dat werd onze insteek toen we deze posters mochten ontwerpen voor concerten van The Rolling Stones en Ed Sheeran. Alle uitingen bevatten een speling op de titel van bekend nummer van de artiest die die avond speelt. Dus, vanaf heden is het: “You Can’t Always Get What You Want (Until Now)”, dankzij de overzichtelijke webshop van de Johan Cruijff ArenA!
Neem contact op met Claudia
Zij vertelt je graag meer over wat Team Switch jouw bedrijf kan bieden

"*" geeft vereiste velden aan