Poundwise
Uw financiële situatie is continu onderhevig aan veranderingen. Dat ligt niet alleen aan de veranderingen van uw privé-situatie, maar ook aan wet-en regelgeving en de dynamiek van onze economie. Dit alles bepaalt uw financiële identiteit en die is voor iedereen heel persoonlijk. Bij Poundwise hebben ze een andere kijk op financieel advies: Financial Coaching noemen ze dat.
Bekijk onze cases van Poundwise
Wil jij weten wat we voor jou kunnen doen? Vraag een vrijblijvende brainstorm aan.
Rebranding Poundwise
Bij Poundwise staan niet de cijfers, maar de mensen erachter centraal. De rebranding markeert een nieuwe stap in hun ontwikkeling: van een traditioneel financieel dienstverlener naar een partner die ondernemers en particulieren begeleidt in het realiseren van hun dromen en ambities.

De vernieuwde positionering brengt het merk tot leven. Ambitieus, persoonlijk, ondernemend en netjes, dat is Poundwise. Het gaat om méér dan advies: betrokken medewerkers die oprechte aandacht geven, proactief meedenken en altijd een stap verder gaan. Het resultaat is financiële dienstverlening die zekerheid biedt én persoonlijke ambities ondersteunt.
De rebranding vertaalt deze visie naar een open en toegankelijke uitstraling met een betere pay-off. Geen jargon, maar duidelijke taal. Met een moderne en professionele look & feel laat Poundwise zien dat financiën niet saai of ingewikkeld hoeven te zijn.
De vernieuwde koers laat zien dat Poundwise staat voor financiële dienstverlening die verder gaat dan de cijfers. Met orde, zekerheid en heldere communicatie geven ze hun klanten de rust om te ondernemen, keuzes te maken en het hoogst haalbare uit hun business te halen.
Poundwise –
25-jarig jubileum

Een bijzonder boek voor een bijzonder jubileum
Poundwise Financial Coaching bestaat dit jaar 25 jaar. Voor de gelegenheid besloot directeur Marc van der Vuurst niet zichzelf of het bedrijf, maar de relaties in het zonnetje te zetten. Samen met Team Switch bedacht hij het boek ’25 Verhalen Over De Emotie Achter Geld’. In dit boek vind je 25 verhalen op basis van interviews met de markante relaties van Poundwise. Van acteurs Peter Faber en Jesse Faber tot aan schrijver Tijs van Marle (bekend van o.a. Mees Kees): allemaal vertellen ze over hun kijk op geld, met interessante, verrassende en soms ontroerende verhalen als resultaat.

Van idee tot eindresultaat
Team Switch bedacht samen met Poundwise het idee voor dit boek en ging vervolgens aan de slag met de uitwerking. Op basis van de gesprekken die Marc en Arianne van Poundwise met hun relaties voerden, werkten wij de verhalen uit. Gedurende dit proces gaven onze Art Directors vorm aan het boek en werd er gestart met de opmaak. In overleg met Poundwise werd gekeken naar de afwerking van het boek. Team Switch overzag de productie van maar liefst 3.500 exemplaren.

Een exclusieve gift voor de relaties van Poundwise
Dit boek werd exclusief gemaakt voor de relaties van Poundwise. De eerste exemplaren werden uitgereikt op een speciale bijeenkomst ter gelegenheid van het jubileum. In de loop van de maanden ontvangen meer relaties van Poundwise het boek. Zo heeft Poundwise een bijzondere gift van relaties, vóór relaties.

Poundwise – Fleur Slaman over échte duurzaamheid
Fleur Slaman van Poundwise Financial Coaching was in de race om een podcast op te nemen bij Nationale-Nederlanden. Het thema van de podcast was ‘duurzaamheid’. De kandidaten voor deze podcast werden gevraagd om in een korte video hun kijk op duurzaamheid uiteen te zetten. Samen met Fleur maakten wij een video over duurzame relaties met klanten. En met deze video won Fleur de podcast! Daar zijn we trots op!

Spontaan, leuk en laagdrempelig
Samen met Fleur schreven wij een script. De opname deden we op een brug in Amsterdam, vlakbij het kantoor van Poundwise. Geen poespas met ingewikkelde scenes, maar gewoon een leuke video van Fleur die zegt waar het op staat! En dat vonden ze bij Nationale-Nederlanden ook!

Opnieuw een bijzondere fotoserie voor de relaties van Poundwise
Ook dit jaar viel er bij de relaties van Poundwise weer een bijzonder geschenk op de deurmat. Net als in voorgaande jaren hebben we in samenwerking met Poundwise een nieuwe editie van de serie ‘Finance in Amsterdam’ bedacht. Dit jaar was het thema ‘Amsterdam kijkt zichzelf in de ogen’, vertaald naar een prachtige reeks van vier unieke foto’s door Arianne Kuulkers. Arianne heeft deze foto’s voorzien van serienummers en haar handtekening. Team Switch zorgde voor het echtheidscertificaat, een kaart, een luxe envelop met sluitsticker en verzorgde de volledige handling.

De stad werpt een blik op zichzelf
Tijdens de Feestdagen is er ook ruimte voor reflectie. De rustige dagen tussen Kerst en Oud & Nieuw zijn het perfecte moment om even voor de spiegel te gaan staan en jezelf in de ogen te kijken. Wat hoop jij dat het nieuwe jaar gaat brengen? Ook Amsterdam werpt een blik op zichzelf. In een zijspiegel, reflecterend glas of het stille water van de grachten.

Hier zit iets bijzonders in…
Een geschenk dat zo bijzonder is, verdient een bijzondere verpakking! Om de foto’s te beschermen, hebben we ze zorgvuldig ingepakt in zijdevloeipapier met het beeldmerk van Poundwise, verzegeld met een elegante sluitsticker. Dit pakketje paste vervolgens perfect in de bijpassende kaart. Het geheel werd vervolgens verstuurd naar de ontvanger in een luxe, matzwarte envelop, voorzien van beschermende folie aan de binnenkant, zodat alles in perfecte staat bij de relatie aankomt.

Zo geven we ’t nóg meer waarde
Zulke mooie foto’s in beperkte oplage zijn natuurlijk heel wat waard. Door deze foto’s te voorzien van een echtheidscertificaat, ondertekend door Arianne zelf, verifieerden we deze waarde. En dan wordt het ‘echt’!

Finance in Amsterdam 2023
Uw financiële situatie is continu onderhevig aan veranderingen. Dat ligt niet alleen aan de veranderingen van uw privé-situatie, maar ook aan wet-en regelgeving en de dynamiek van onze economie. Dit alles bepaalt uw financiële identiteit en die is voor iedereen heel persoonlijk. Bij Poundwise hebben ze een andere kijk op financieel advies: Financial Coaching noemen ze dat.
In 2020 bedacht Team Switch een fotoserie met het thema “Finance In Amsterdam”, als uniek Nieuwjaarsgeschenk voor de klanten en relaties van Poundwise. Kunstenaar en acteur Jesse Faber schoot negen prachtige foto’s, waarvan alle relaties één genummerd exemplaar ontvingen met een echtheidscertificaat en een bijpassende kaart. In 2022 stonden we opnieuw voor de uitdaging om een spectaculair relatiegeschenk te bedenken voor Poundwise, het liefst nóg spectaculairder dan de vorige keer.

De Uitdaging
Omdat de fotoserie destijds zo’n succes was, besloten we om opnieuw te kiezen voor een samenwerking met Jesse Faber. Ook keerde het thema “Finance In Amsterdam” terug voor een tweede ronde. Jesse creëerde uiteindelijk vier prachtige prints van Amsterdamse grootheden, afgebeeld op guldenbiljetten. Opnieuw kreeg iedere relatie van Poundwise één exemplaar, met bijbehorende kaart en echtheidscertificaat. Lees hieronder meer over het project.
Kunstwerken
Jesse Faber bedacht en maakte deze bijzondere portretten van Jacob Cats, H.P. Berlage, Rembrandt van Rijn en René Descartes, elk afgebeeld op een eigen guldenbiljet. Elk van deze historische personen kreeg op een bepaald moment in de geschiedenis te maken met “Finance In Amsterdam” (en dat was lang niet altijd positief). Deze kunstwerken werden afgedrukt op Tintoretto Gesso (gehamerd papier), een papiersoort met organische structuur met lichte welvingen. En deze werden voorzien van een stempel met Jesse Faber’s eigen zegel.








Wil jij weten wat we voor jou kunnen doen?
Vraag een vrijblijvende brainstorm aan. Zo komen we er samen achter.
Echtheidscertificaat
Net als de fotoserie uit 2020 zijn deze vier kunstwerken in beperkte oplage afgedrukt, speciaal voor de klanten en relaties van Poundwise. Daarom ontwierpen we ook een echtheidscertificaat, om het kunstwerk nog meer waarde te geven.
Finance in Amsterdam 2021
Na een aantal jaar dezelfde actie te hebben gedaan rond de feestdagen was Poundwise op zoek naar iets waarmee ze hun klanten en partners écht konden verrassen. Zo ontstond de uitdaging een heus “Nieuwjaarsgeschenk” te bedenken dat uniek, relevant en opvallend was. Met die woorden in ons achterhoofd besloten we, geheel in lijn met waar Poundwise voor staat, een gelimiteerde fotoserie te maken over de dagelijkse realiteit van het financiële wel en wee in Amsterdam.

De Uitdaging
Met “Finance in Amsterdam” als thema ging topkunstenaar Jesse Faber Amsterdam in, met de opdracht om 12 prachtige foto’s te schieten. Deze 12 foto’s werden gelimiteerd afgedrukt op stevig papier, en het beeld werd afgewerkt met een vette spot-lak. Elk met een uniek nummer en paraaf, handgeschreven door Jesse. Elke klant kreeg 3 exemplaren. Deze foto’s werden verpakt in een zwarte zijdevloei, verzegeld met een sticker. Daarnaast ontwierpen en schreven we een certificaat van echtheid en een kaart in 2 talen. De foto’s en certificaat bleven door de extra ril in de kaart netjes op hun plek zitten. Zo haal je alles in 1x uit de envelop. Dat was een witte calqueer envelop. Door zo’n speciale envelop zie je alvast een tipje van de sluier als het op je mat valt. Zo zijn er 1700 klanten verrast!
Benieuwd naar de volledige expositie?






Wil jij weten wat we voor jou kunnen doen?
Vraag een vrijblijvende brainstorm aan. Zo komen we er samen achter.
Poundwise Website
Poundwise bedient als Amsterdams financieel kantoor voor accountancy, hypotheken, verzekeringen en meer, al sinds jaar en dag expats. Door de expertise en gerichte aanpak kunnen de expats rekenen op financiele, fiscale en verzekeringsdiensten die zich al jaren bewijzen. Poundwise vroeg Team Switch om na te denken over het vergroten van naambekendheid en het winnen van expats voor hun aanbod. Als expat ben je gewoon beter af bij Poundwise.

De Uitdaging
De website van Poundwise bevat veel informatie, omdat door de one-stop-shop gedachte er ook veel wordt aangeboden. Dit is optimaal voor de klanten, maar soms lastig voor websitebezoekers die misschien een specialisme over het hoofd zien. Om zeker te weten dat de services voor expats zichtbaar worden en om deze in de spotlight te zetten, hebben we deze “losgetrokken” van Poundwise en gepresenteerd als een losse subbrand. Dat werd ExpatManager.
Deze naamgeving komt terug op de eigen site van Poundwise. We maakten een landingpage waarin Poundwise zich als specialist presenteert. We maakten een productlabel waar de doelgroep snel begrijpt wat het veelzijdige aanbod bevat. En de hele opzet is conversiegericht opgesteld.
Verder werken we maandelijks aan continue optimalisatie van vindbaarheid, conversie en aantrekkelijkheid.
De site wordt ondersteund met een AdWords campagne die vol slimme tools is opgezet. En voor de bezoekers van de site is een retargetingcampagne opgezet met banners via het Google netwerk. Zodat we mensen vasthouden. Vergelijkbaar met die specifieke Nike’s die je bekeek en vervolgens nog 3 weken op je scherm ziet verschijnen.
Wil jij weten wat we voor jou kunnen doen?
Vraag een vrijblijvende brainstorm aan. Zo komen we er samen achter.
Webdesign & Development

Neem contact op met Daniël
Hij vertelt je graag meer over wat Team Switch jouw bedrijf kan bieden

"*" geeft vereiste velden aan